nedelja, 23. september 2012

Novi Ambient


Mojega Ambienta ni več. Vsaj takega, kot sem ga bila vajena zadnjih 10 let, ne. Novo uredništvo, večinoma novi sodelavci, nova podoba, razširjena izdaja, nova cena, druga naklada - drugačen Ambient. Večinoma ne-všečen, če koga briga moje mnenje.

Samo na prvi pogled enak prejšnjemu, se že ob drugem listanju in kasnejšem branju izkaže za bolj plehkega in površinskega od starega. V dvakrat debelejši izdaji, ki je tako obsežna, da jo bom po novem morala osebno prevzeti od poštarja, ker niti v nabiralnik ne gre, je večina prispevkov že videnih, že prebranih in prežvečenih v drugih podobnih revijah, kot je denimo revija Hiše, ali pa zgolj prevedenih in povzetih iz tujejezičnih revij. Od starih kolumnistov je ostal Ambrožič, ki je očitno dovolj všečen in ekscentričen za vsako uredniško opcijo. Skozi velika vrata je vstopil Marko Crnkovič, odvisnik od socialnih omrežij, ki si v duhu časa želi imeti svoj Instagram portret na osebni izkaznici in biti svetovalec upravne enote, ki bo sprejemala iphonografije za osebne dokumente. Veliko prispevkov so zreducirali na nivo rumenega tiska o dišečih svečkah in pisanih lučkah za vaš dom. Intervju s Špelo Lenarčič, modno poznavalko in urednico; žensko s karizmo in nezmotljivim čutom za lepoto, se vrti okrog vprašanj tipa: Kaj ste hoteli postati, ko ste bili majhni? in Nakupovanje: nuja, užitek, projekt?, kar bi odrasel bralec prisodil reviji Smrklja. Po novem je revija Ambient tudi revija o modi, avtomobilizmu in filmu, kar ni nujno slabo, vsekakor bo tovrstno mešanje umetniških področij ustvarjanja nagradil ali povozil čas - pa vendarle predlagam, da dodate še horoskop. Nekako bi se skladal z novim konceptom revije.

Osebno se mi dopadeta zgolj prispevek o arhitekturnem bienalu v Benetkah in fotoreportaža z Mangrta. Zatorej, dragi uredniki Ambienta, dovolite namig. Vaša revija je bila v preteklosti posebna zato, ker je cenila stroko. Z veliko žlico jo je pritegnila k sodelovanju ljudi stroke, ki so zaznamovali njene strani s svojimi razmišljanji in kritičnostjo do našega arhitekturnega/oblikovalskega vsakdana. Ne bi bilo švoh, če bi tudi Vi delali na Vsebini (z veliko začetnico) v obliki intervjujev in poglobljenih razmišljanj naših ter tujih profesorjev, arhitektov, oblikovalcev in ne na kvantiteti v obliki razširjene izdaje, polne instant člankov o dišečih svečkah in Instagramu (oprostite namerno banalizacijo), ki si v določenih segmentih interdisciplinarnosti zelo očitno želi posnemati svetovljanski Monocle, pa to še zdaleč ni. In tudi ne more biti.

Za konec naj navržem še podatek, ki se bo premnogim zdel ključen pri ponovnem branju zgoraj napisanega: sem zgolj nergaška profesorica angleškega jezika in me kot tako jemljite resno le takrat, ko navajam, da se bom po preteku desetletne naročnine odjavila od novega Ambienta. O vaši stroki nimam pojma, vi pa najbolje veste, kakšen naj bo PRAVI Ambient.

19 komentarjev:

  1. :)
    crnkoviču bi naši zahodni sosedje rekli prezzemolo (lahko ga dodaš povsod, tako kot otroške tatuje, pa čeprav prosti svoji volji ampak za blagor otroka)

    OdgovoriIzbriši
  2. Napisano 1A. In izgubili smo našo Nado Vodušek. Upam, da bo ekipa pri naslednji številki že malo bolj uigrana.

    www.podezju.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  3. Mene osebno je nova edicija oz. koncept prenovljenega Ambienta presenetil, presenetil v negativnem smislu. Kako lahko v glavni urednik AMBIENTA v uvodniku tako nonšalantno negira vse dosedanje edicije te revije ter kakšen ton pisanja uporablja. Še malo, da se ni dotaknil tudi "pingvinov na Antarktiki".

    Žalosti me dejstvo, da se je novo uredništvo revije odločilo, da bo v ospredje postavilo novičarstvo v obliki instant pocukranih člankov, kateri so namenjeni zgoj samopromociji avtorjev teh člankov. Včasih sem si za revijo vzel čas,ker sem si z užitkom prebral razprave o designu, kritike ipd, članke, reporataže.....to edicijo pa prelistaš, navkljub 200 stranem v 10 minutah. Ampak, saj veste kako to gre. Dandanes se mora revija prodajati in kot taka mora biti všečna čimvečjemu krogu bralcev. Pa če jo na koncu berejo vse srednješolke v Sloveniji, uredništva to gotovo ne bo motilo.

    Martin

    OdgovoriIzbriši
  4. @Klemen, se popolnoma pridružujem željam in stiskam pesti. Revija Ambient je bila pionirska, izzivalna in kritična. Naj taka vsaj do neke mere tudi ostane.

    OdgovoriIzbriši
  5. Avtor je odstranil ta komentar.

    OdgovoriIzbriši
  6. @Vanja, ker se mi je komentar izpisal preden si ga odstranila, naj komentiram, da je iz nagovora novega urednika slutiti, da so zadeve odvile čez noč in da gre za neke vrste politično menjavo. In če to drži, potem je stvar še toliko bolj žalostna.

    OdgovoriIzbriši
  7. Meni je revija, kot popolnoma nova revija, sama po sebi všeč. Veselo bo razstavljena na 'mizi za kavo' in vsake toliko, ko si bo treba spočiti glavo, jo bom prelistala.

    Če pa jo primerjam pa s prejšnjim Ambientom, tapravim Ambientom, pa je povsem nekaj drugega. Glede na to, česar smo bralci vajeni od prej, in kar bi bilo logično pričakovati še naprej, je vsaj enako poglobljena strokovnost in pisanje primerno pričakovanju njenih bralcev oziroma nadgradnja tega.

    Ker poznam nekaj podrobnosti iz ozadja, si predstavljam, da je postaviti revijo na novo in z novimi sodelavci, na 200 straneh, precej zahtevna naloga za urednika in pisce, vendar pa to seveda ne bi smelo biti opravičilo, da reviji ne bi ohranili njene strokovne opojnosti.

    OdgovoriIzbriši
  8. @Fensišmensi: Hvala za komentar. Prikimavam.

    OdgovoriIzbriši
  9. Spoštovana Sandra,
    Morda vas bo zanimalo, da ste pravilno uganili nekatera dejstva. Zamenjava je bila res bliskovita. Od telefonskega sporočila iz vodstva najemnika blagovne znamke, da jo nameravajo oddati v podnajem, do kratkega jutranjega sestanka z novim podnajemnikom, na katerem je v skopih besedah oznanil, da bo revijo delal z novo ekipo, je minilo komaj dva dni. In kaj lahko v takem scenariju človek, ki v neurejenih razmerah po stečaju podjetja niti pogodbe nima, naredi drugega kot da spakira in gre? Ali je bila zamenjava politična, ne vem. In se mi tudi gladko fučka. Ta zgodba je za mano. Veselo in zadovoljno počnem nove stvari.
    Cinični ton urednikovega uvodnika pove veliko o piscu in prav nič o Ambientu, kakršnega smo delali. A tako pač vidi stvari in to je njegovo legitimno mnenje. Bolj kot omalovažujoč odnos do zgodovine revije, bodejo v oči zaključni stavki, ki v isti sapi obljubljajo komercializacijo in spoštovanje bralcev. Kar je seveda čisto marketinško zavajanje. Kakorkoli, novi ekipi želim veliko uspeha. Jaz pa – četudi sem velika občudovalka lepega in ga znam najti tudi v „grdem in sivem“ – verjamem, da je resnica pomembnejša od lepote.
    Lep pozdrav,
    prav nič nostalgična
    Nada Vodušek

    OdgovoriIzbriši
  10. Ali bo kdo vedel, kaksna je bila prodaja (koliko prodanih izvodov) prejsnje verzije Ambienta?

    OdgovoriIzbriši
  11. Draga, Nada.

    Vašega komentarja sem bila zelo vesela. Pa ne zato, ker bi čutila zavistno nujo po potrditvi lastnih besed, ampak iz globokega spoštovanja do vas in vašega Ambienta. Zadnjih deset let je bil Ambient nepogrešljivo čtivo na mojih knjižnih policah. Vaše kolumne, intervjuji in reportaže so odpirali vrata v svet, ki slavi vse lepo in si želi konstruktivnega dialoga med stroko in kritično javnostjo. Za vse to se vam lepo zahvaljujem in si potihem želim, da boste še kdaj naša priljubljena urednica. Vse dobro.

    Vaša zvesta in nostalgična bralka,
    Sandra

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Sandra,
      iskrena hvala.
      Nikoli ne rečem - nikoli! Na obe reviji, ki sem ju soustvarjala, Ars Vivendi in Ambient, sem ponosna. In, kot pravijo, v tretje gre rado.
      Vse dobro tudi vam,
      Nada

      Izbriši
  12. Velika vrata, velik prepih. ;)

    OdgovoriIzbriši
  13. Odlično napisano! Se popolnoma strinjam. Tudi jaz sem imela priložnost malo pokukati v ozadje in me ravno zaradi tega rezultat ne preseneča. Neprofesionalnost, aroganca in malomeščanska nadutost od samega začetka. Kupila sem prvo novo številko in prav trudila sem se biti čim bolj nepristranska, pa mi je ni uspelo niti prelistati do konca. Saj ne rečem, na prvi pogled zgleda lepo, a je vsebinsko prazna. Vsaj po mojem mnenju

    OdgovoriIzbriši
  14. Gospa razredničarka,

    moram Vam ˝napisati˝, da imate neverjetni besedni zaklad in urejene misli, ki jih znate do živega prenesti na bralca. Vsaj tako sem Vaš članek doživela jaz!
    Ravno kar sem brskala po internetu, v upanju da bom našla podatke o mesečni naročnini za revijo Ambient, za katero sem bila prepričana, da mi bo še dodatno razširila znanje o designu, prostoru - v katerem bivamo itd...če si jo naročim. Kajti za prebiranje revij v knjižnicah nikoli nimam dovolj časa (kljub neštetim poskusom...). Kakorkoli že, Vaš članek me je vzpodbudil k prebiranju starejših izdaj omenjene revije in nato presoji člankov prenovljene? revije Ambient. Šele takrat bom razmišljala o naročilu k reviji. Hvala za pomoč :)!

    P.s.: Gledano široko; šele zdaj nekoliko razumem bistvo člankov in vsega napisanega v revijah, časopisih, ... A ni zanimivo, kako to vpliva na nas? Wow.

    Vaša učenka, ki Vas resnično spoštuje, Sanja :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Sanja, zlata, Sanja.

    Čudovite besede si mi namenila. Objem.

    OdgovoriIzbriši
  16. Podpis vašim besedam, spoštovana Sandra. Res škoda za nam ljubi Ambient..

    OdgovoriIzbriši
  17. Spoštovanje vsem predhodnim komentarjem, ki se jim pridružujem. Zelo pogrešam prejšnji Ambient in še najbolj Ostalgije Tanje Radež.
    Kako škoda, da izginjajo na smetišče zgodovine le dobre reči. Novo revijo sem vzela v roke le en krat in nikoli nisem kupila nobenega izvoda več. Odvrnila me je plehka bahavost,da o popolnoma bednem in skoraj usmiljenja vrednem uvodniku novega urednika niti ne govorim. V reviji nisem našla ničesar branja vrednega, širokoustenje in plehkost pač nista po moji meri. Sicer je pa čas do danes, ko to pišem, že pokazal svoje.... In kot je videti, tudi postavil stvari na pravo mesto.
    Brigita

    OdgovoriIzbriši